Login: Hasło: Liga: Nie masz konta ? Zarejestruj się !
www.pesleague.pl
Wypowiedz się na Forum
Pobierz najnowsze Dodatki
Pogadaj na kanale IRC
Dołącz do nas już Teraz

Twoja Liga Pro Evolution Soccer | Całkowita liczba rozegranych spotkań w pes2017: 4524 | Liczba zalogowanych graczy w ostatnim tygodniu w pes2017: 19 | Ostatnio rozegrane mecze pes2017: Mimek16041989 vs Tonny7 2-3, grzes_ns vs bociek 2-2, grzes_ns vs bociek 2-1, grzes_ns vs bociek 3-6, grzes_ns vs bociek 1-2, bociek vs grzes_ns 3-2, bociek vs grzes_ns 0-0, bociek vs grzes_ns 4-2, grzes_ns vs grzybek 2-1, bociek vs grzes_ns 3-1 | Ostatnio zarejestrowani gracze pes2017: LeoN, kolczykowaty, mates77, SKILET5, normanix27 | Twoja Liga Pro Evolution Soccer | pes2017: 0 | Liczba zarejestrowanych graczy pes2017: 149 | Dzisiejsza liczba rozegranych spotkań w pes2017: 0 | Liczba zalogowanych graczy w ostatnim miesiącu w pes2017: 33 | Twoja Liga Pro Evolution Soccer | Twoja Liga Pro Evolution Soccer | Twoja Liga Pro Evolution Soccer

nasz sklep
forum
Koszulka #1 29.95zł
PES2015 PC 119.90zł
Koszulka #2 39.99zł
pes
- Middlesbrough F.C By Impetuous...
- Fulham Football Club by Ebistal |#39...
- Mistrzostwa Świata w Iranie
- Wołga Niżny Nowogród | maka. | #25...
- Cpu vs cpu
- Eliminacje UEFA EURO 2020 /...
- Road to Russia 2018|#8 Czwarta...
- AC Milan - odbudowa legendy.

Regulamin (Ostatnia aktualizacja 25.11.2012)

Zmiany w ostatniej wersji:

  1. Punkt 14.4 uzupełniony o turniej tygodniowy.

Pełna treść regulaminu:

1. Postawienia ogólne:
1.1 Ligę tworzą gracze.
1.2. Sprawami organizacyjnymi zajmują się opiekunowie rozgrywek.
1.3. Każdy z graczy jest zoobowiązany do poszanowania oraz kultury wobec innych uczestników oraz opiekunów.
1.4. Członkowie ligi są zoobligowani do godnego jej reprezentowania.
1.5. Gracze łamiący postawienia z punktów 2,3 oraz 4 lub/i działajacy na szkodę ligi, beda z niej natychmiast usuwani.
1.6. Osoby psujące atmosferę i zakłócające grę innym graczom bedą usuwane z ligi i banowane na ligowym pokoju oraz kanale IRC.
1.7. Uczestnicy rozgrywek są zoobowiazani do zapewnienia jak najlepszego połączenia z przeciwnikiem. Można tego dokonać poprzez konfigurację swojego komputera oraz optymalizację połączenia z internetem.
1.8. Podstawowym komunikatorem ligowym jest gadu-gadu natomiast dodatkowym sposobem komunikacji jest nasz kanał w sieci IRC: #pesleague.pl na serwerach irc.quakenet.org
1.9. Osoby rezygnujące z rozgrywek po raz drugi, będą dostawać dożywotniego bana na wszystkie wersje Pro Evolution Soccer.
1.10. Podczas rozgrywania meczy używamy LagDetectora. Aktualnie obowiazująca wersja to 18. Do pobrania tutaj. Mecz jest ważny jeśli przed startem meczu jakość połączeniu jest minimum OK. W przypadku, gdy jakość połączenia jest KIEPSKA lub BARDZO KIEPSKA należy spróbować zagrać w innym terminie(w przypadku T/P dnia należy dokonać drugiej próby), jeśli to nie pomaga to sprawę należy zgłosić opiekunowi rozgrywek. W przypadku nieustępowania problemu opiekun ma prawo wpisać walkower na niekorzyść gracza, którego jakość połączenia nie spełnia minimalnych wymagań odnośnie jakości połączenia w LD.
1.11. Konta w serwisie nie są kasowane tylko blokowane i anonimizowane. Zostaje tylko nick, reszta danych jest usuwana.
1.12. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.
1.13. W wypadku rezygnacji członka zarządu z rozgrywek jakichkolwiek, otrzymuje on tak jak cała reszta zakaz gry na 3-mce bez blokad.

2. Rejestracja:
2.1. Członkiem ligi może zostać każdy gracz egzystujący w rzeczywistym świecie oraz posiadający oryginalną wersję gry Pro Evolution Soccer w zależności od ligi.
2.2. Wymaganie techniczne: łącze z uploadem min. 128kbit/s.
2.3. Gracz musi posiadać taką samą nazwę użytkownika w lidze, na forum oraz w profilu w grze online. Dopuszczalne są jedynie kosmetyczne odstępstwa. Gracze nie stosujący się do tej zasady, pomimo upomnień opiekunów, będa usuwani z ligi.
2.4. Pozwolenie dla 2 graczy z jednego komputera lub wiecej otrzymują tylko gracze bezproblemowi, bez blokad, bez złych opinii itd.

2.5. Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto ligowe w danej odsłonie gry.

3. Ustawienia rozgrywki:
  • czas meczu 10 minut bez dogrywki i rzutów karnych
  • kondycja na zielonej strzałce
  • kontuzje wyłączone
  • warunki pogodowe fine, summer, day
  • stroje wybiera gospodarz, gość musi się dostosować.
Jeśli osoba hostująca nie spełni tych wymagań strona przeciwna ma prawo opuścić grę bez ostrzeżenia. Mecz należy rozpocząć ponownie z prawidłowymi ustawieniami. Jednak należy to zrobić do 10 minuty meczu. Później też można to zrobić ale zachowywany jest rezultat bramkowy i dogrywamy to co zostało na poprawnych ustawieniach.

4. Zasady ogólne:
4.1. W przypadku przerwania meczu, z różnych przyczyn lub lagów, mecz powinien zostać dokończony od momentu, w którym nastąpiła przerwa. W przypadku gdy problem wystąpi w pierwszej połowie meczu przy wyniku 0-0 dopuszcza się ponowne rozegranie całego meczu za obustronną zgodą graczy.
4.2. Wynik meczu winien być wprowadzony do systemu przez gospodarza spotkania lub osobę rzucającą wyzwanie, a następnie potwierdzony przez przeciwnika. Operację tę należy wykonać od razu po meczu. Przeciągniecie tego terminu możliwe jest tylko w sytuacjach wyjątkowych np. gdy jedna ze stron straci połączenie z internetem. Maksymalny czas na taką operację to 24 godziny od rozegrania spotkania. Nie wpisanie wyniku lub jego nie potwierdzenie, bez powodu, od razu po meczu grozi żóltą kartką. Nagminne takie praktyki przez gracza mogą się skończyć czerwoną kartką za utrudnianie zabawy innym.
4.3. Wszelkie nieprawidłowości powinny być zgłaszane opiekunowi rozgrywek. W przypadku nadużyć graczowi grozi walkower lub w najgorszym wypadku usunięcie go z rozgrywek lub degradacja do niższej klasy rozgrywek.
4.4. Liga ma na celu stworzyć ranking graczy na podstawie ich umiejętności a nie drużyny, która grają.
4.5. Celem ligi jest zapewnienie dobrej zabawy dla jej uczestników oraz smaku sportowej rywalizacji.
4.6. Gracze mogą ustalić między sobą zasady gry odmienne od regulaminu ale jedynie za obustronną zgodą. Nie można się w takim wypadku powoływać potem na złamanie regulaminu np. wybór innych drużyn czy dluższy czas rozgrywania spotkania. Każdy gracz ma prawo nie zgadzać sie na takie zmiany i nie może być do nich zmuszany. Jednak, gdy obie strony chcą sobie urozmaicić coś w grze mają do tego pełne prawo.
4.7. Osoby, które rezygnują z udziału w jakiś rozgrywkach są jednocześnie skreślane ze wszystkich innych typów rozgrywek.
4.8. Opiekun rozgrywek ma prawo zarządać od graczy rozegrania meczu w takim terminie by mógł być on skontrolowany przez obserwatora.
4.9. Gracz ma prawo poprosić opiekuna rozgrywek o udział w meczu jako obserwator. W takim wypadku uczestnicy spotkania muszą ustalić dogodny termin rozegrania meczu dla opiekuna.
4.10. Jeżeli gracze nie mogą właczyć lagdetektora to mogą grać bez niego jednak obaj muszą wyrazić na to zgodę. W innym wypadku zgłaszamy opiekunowi ten fakt. Jeżeli nie znana jest przyczyna to opiekun:
  • Wyznacza jednego gracza, który stawia pokój i gracze grają bez LD ( jeżeli ma pewność co do jego łącza) lub nakazuje graczom grać mecz po 5 minut ( 2 spotkania, które będą sumowane ).
  • Jeżeli gracze nadal wyrażają sprzeciw, nakazuje włączyć jeden mecz 5 minut, niech czas przeleci i grają rzuty karne.
  • Jeżeli cały czas rozłącza gracza ( nadal jest na lobby, a nie wychodzi specjalnie ) to wtedy wygrywa gracz z wyższą pozycją w rankingu.
4.11. W przypadku problemów z połączeniem podczas meczu należy zrobić pause i zweryfikować stan połączenia w ld. Jeśli wykazuje problemy z połączeniem to należy odczekać minutę, a jeśli problem nie ustąpił to mecz należy przerwać. Należy następnie odczekać do 5 minut i jeśli lagdetector nie wykaże problemu to należy dograć brakujące minuty do końca meczu od stanu w którym mecz został przerwany. Jeśli mimo to nadal są problemy, to jeśli formuła rozgrywek na to pozwala, mecz można rozegrać w innym terminie. Jeśli jest to niemożliwe to problematyczny gracz karany jest walkowerem. Kontynuowanie meczu mimo pojawiających się problemów czyni mecz ważnym.
4.12. Post o walkower powinien zawierać w sobie screeny przedstawiające próby kontaktu.

5. Rozgrywki 2 vs 2:
5.1. Rozgywki ligi 2 vs 2 przeprowadzane są na identycznych zasadach jak liga indywidualna.
5.2. Każda para graczy powinna zalożyć konto w systemie o nazwię składającej się z jej członków.
5.3. Obaj gracze posiadają dostęp do wspólnego konta i wspólnie za nie odpowiadają.
5.4. Konto zakłada kapitan i podaje on w profilu swój numer gg jako kontakt z parą.

6. Rozgrywki ligowe:
6.1. Aby wziąść udział w rozgrywkach ligowych należy złożyć deklerację uczestnictwa - można to zrobić w zakładce opcje. Kolejnym etapem jest potwierdzenie udziału poprzez deklarację na forum.
6.2. W lidze gramy dowolną drużyną klubową. Drużyny mogą sie powtarzać, czyli każdy zawodnik gra swoją ulubioną ekipą. Każdy rozgrywa po 2 mecze z każdym z przeciwników w swojej lidze, każdy po razie jest gospodarzem. Mecz jest hostowany przez osobę bedącą gospodarzem lub w przypadku zgody gospodarza przez osobę bedącą gościem.
6.3. Obowiązkiem gospodarza jest doprowadzenie do rozegrania meczu. W przypadku nie rozegrania spotkania przyznawany jest walkower na niekorzyść osoby, z której winy nastąpiło owe zdarzenie. Szczególy przyznawania walkowerów są w dziale walkowery. O takiej sytuacji należy powiadomić opiekuna ligi poprzez post, wraz ze screenami, na forum przed upłynięciem terminu serii. Wszelkie problemy należy zgłaszać na forum w odpowiednim dziale.
6.4. Termin rozgrywania serii mija w niedzielę o północy. Dokładne daty terminów poszczególnych serii umieszczone sa na forum w odpowiednich działach. Zarys terminarza sezonowego dostępny jest w dziale terminarz.
6.5. Zastępstwa zawodników dokonywane są od 3 ligi w dół. W 1 oraz 2 lidze nie dokonuje się zastepstw za niegrających bądź rezygnujących graczy.
6.6. W przypadku, gdy gracz dostanie walkowery w 1/3 spotkań to wszystkie jego mecze zostają zamieniane na walkowery.
6.7. W początkowej fazie sezonu dokonywane są zastępstwa graczy, którzy nie grają bądź dostali 3 lub więcej walkowerów.
6.8. Podział na ligi ( w przypadku wystarcząjacej liczby graczy ) następuje na podstawie pozycji w lidze w poprzednim sezonie z uzględnieniem awansów i spadków. Nowi graczy przypisywani są do najniższej ligi.
6.9. Gdy przeciwnik gra drużyna z koszyka ****** lub ***** można mu wykluczyć z gry odpowiednio 2 lub 1 gracza z pola.
6.10. Awanse i spadki:
LigaAwansBaraże o awansBaraże o spadekSpadek
1BRAKBRAK24
24264
32344
42233
533BRAKBRAK

7. Rozgrywki pucharu ligi:
7.1. Aby wziąść udział w rozgrywkach pucharowych należy złożyć deklerację uczestnictwa. Można to zrobić w zakładce opcje.
7.2. Do rozgrywek przystępuję każdy kto wyraził taką chęć.
7.3. W przypadku zgłoszenia się liczby graczy nie będącej wielokrotnością liczby 2 zostanie rozegrana dodatkowa początkowa runda kwalifikacyjna. Przydział do tzw. fazy kwalifikacyjnej(1 runda) jest losowy.
7.4. W ramach spotkań pucharowych rozgrywamy 2 mecze. Każdy z zawodników jest po razie gospodarzem. Jako wynik podajemy sumę bramek z obu spotkań. W przypadku remisu w pierwszym meczu należy ustawić w drugim meczu dogrywkę i karne. W przypadku rezultatu remisowego rozgrywamy 3 spotkanie z uwzględnieniem 30 minutowej dogrywki oraz rzutów karnych. Gospodarzem jest wtedy gracz, który strzelił więcej bramek na wyjeździe. W przypadku dwóch identycznych remisów, trzeci mecz jest hostowany przez gracza z wyższą lokatą w rankingu lub za obopólna zgodą graczy przez osobę z lepszym łączem.
7.5. Termin rozgrywania serii mija w niedzielę o północy. Dokładne daty terminów poszczególnych serii umieszczone sa na forum w odpowiednich działach. Zarys terminarza sezonowego dostępny jest w dziale terminarz.

8. Rozgrywki towarzyskie:
8.1. W ramach spotkań towarzyskich mamy opcję normalną i szybką. W opcji normalnej rozgrywamy 2 mecze. Każdy z zawodników jest po razie gospodarzem. Jako wynik podajemy sumę bramek z obu spotkań. Gospodarzem pierwszego meczu jest zawodnik z niższa pozycją w rankingu. W ramach opcji szybkiej rozgrywane jest jedno spotkanie, którego gospodarzem jest gracz z wyższą pozycja w rankingu. Za zgodą obu graczy gospodarzem może być gracz z niższą pozycją w rankingu. Wszystkie ustalenia należy uzgodnić z przeciwnikiem przed przystąpieniem do rozgrywania meczy.
8.2. Każdy zawodnik ma prawo odrzucić wyzwanie bez podania przyczyny. Najlepiej więc najpierw znaleźć przeciwnikami a następnie go wyzwać. Unikniemy w ten sposób wielu niejasności i problemów.
8.3. W przypadku wyboru drużyn losowych losowane są one z następujacych koszyków na podstawie rankingu drużyn wszechczasów:
Losowe Klubowe - Bardzo MocneRanking 1-10
Losowe Klubowe - MocneRanking 11-20
Losowe Klubowe - ŚrednieRanking 21-40
Losowe Klubowe - SłabeRanking 41-60
Losowe Klubowe - Bardzo SłabeRanking 61-100
Losowe Narodowe - Bardzo MocneRanking 1-10
Losowe Narodowe - MocneRanking 11-20
Losowe Narodowe - ŚrednieRanking 21-30
Losowe Narodowe - SłabeRanking 31-40
Losowe Narodowe - Bardzo SłabeRanking 41-60
8.4. W przypadku wyboru drużyn losowych gracz dostaje bonusowe 40pkt w przypadku wygranej oraz 20 pkt w przypadku remisu.
8.5. W przypadku losowania drużyn z kraju premiowanego danego dnia przysługuje bonus 100pkt w przypadku wygranej oraz 50pkt w przypadku remisu.
  • Poniedziałek - liga włoska
  • Wtorek - liga hiszpańska
  • Środa - liga holenderska
  • Czwartek - liga angielska
  • Piątek - liga francuska
  • Sobota - liga others
  • Niedziela - liga others

9. Rozgrywki ligi mistrzów:
9.1. Aby wziąść udział w rozgrywkach ligi mistrzów należy złożyć deklerację uczestnictwa. Można to zrobić w zakładce opcje.
9.2. Do ligi mistrzów zostaje przyjętych 16 najlepszych graczy według pozycji w rankingu natomiast kolejnych 58 gra w kwalifikacjach. Przydział do kolejnych runda kwalifikacji odbywa sie na podstawie pozycji w rankingu.
1. runda kwalifikacji : 24 graczy
2. runda kwalifikacji : 28 graczy - 12 z 1 rundy plus 16 nowych
3. runda kwalifikacji : 32 graczy - 14 z 1 rundy plus 18 nowych
9.3. Rozgrywki ligi mistrzów składają się z 3 etapów: kwalifikacji, fazy grupowej oraz pucharowej.
9.4. W fazie grupowej następuje podział na 8 grup po 4 zespoły, gdzie każdy rozgrywa 6 spotkań. Dwójka najlepszych graczy z każdej grupy przechodzi do fazy pucharowej natomiast gracze z 3 miejsc bedą grali dalej w pucharze UEFA.
9.5. W ramach spotkań fazy pucharowej rozgrywamy 2 mecze. Każdy z zawodników jest po razie gospodarzem. Jako wynik podajemy sumę bramek z obu spotkań. W przypadku remisu w pierwszym meczu należy ustawić w drugim meczu dogrywkę i karne. W przypadku rezultatu remisowego rozgrywamy 3 spotkanie z uwzględnieniem 30 minutowej dogrywki oraz rzutów karnych. Gospodarzem jest wtedy gracz, który strzelił więcej bramek na wyjeździe. W przypadku dwóch identycznych remisów, trzeci mecz jest hostowany przez gracza z wyższą lokatą w rankingu lub za obopólna zgodą graczy przez osobę z lepszym łączem.
9.6. W fazie grupowej rozgrywamy tylko jeden mecz w ramach spotkania.
9.7. Termin rozgrywania serii mija w niedzielę o północy. Dokładne daty terminów poszczególnych serii umieszczone sa na forum w odpowiednich działach. Zarys terminarza sezonowego dostępny jest w dziale terminarz.

10. Rozgrywki Ligi Europejskiej:
10.1. Aby wziąść udział w rozgrywkach pucharu UEFA należy złożyć deklerację uczestnictwa. Można to zrobić w zakładce opcje.
10.2. Do ligi mistrzów zostaje przyjętych 24 najlepszych graczy według pozycji w rankingu natomiast kolejnych 58 gra w kwalifikacjach. Przydział do kolejnych runda kwalifikacji odbywa sie na podstawie pozycji w rankingu.
1. runda kwalifikacji : 24 graczy
2. runda kwalifikacji : 28 graczy - 12 z 1 rundy plus 16 nowych
3. runda kwalifikacji : 32 graczy - 14 z 1 rundy plus 18 nowych
10.3. Rozgrywki pucharu UEFA składają się z 3 etapów: kwalifikcji, fazy grupowej oraz pucharowej.
10.4. W fazie grupowej następuje podział na 8 grup po 5 zespołów, gdzie każdy rozgrywa 8 spotkań. Trójka najlepszych graczy z każdej grupy przechodzi do fazy pucharowej.
10.5. W ramach spotkań fazy pucharowej rozgrywamy 2 mecze. Każdy z zawodników jest po razie gospodarzem. Jako wynik podajemy sumę bramek z obu spotkań. W przypadku remisu w pierwszym meczu należy ustawić w drugim meczu dogrywkę i karne. W przypadku rezultatu remisowego rozgrywamy 3 spotkanie z uwzględnieniem 30 minutowej dogrywki oraz rzutów karnych. Gospodarzem jest wtedy gracz, który strzelił więcej bramek na wyjeździe. W przypadku dwóch identycznych remisów, trzeci mecz jest hostowany przez gracza z wyższą lokatą w rankingu lub za obopólna zgodą graczy przez osobę z lepszym łączem.
10.6. W fazie grupowej rozgrywamy tylko jeden mecz w ramach spotkania.
10.7. Termin rozgrywania serii mija w niedzielę o północy. Dokładne daty terminów poszczególnych serii umieszczone sa na forum w odpowiednich działach. Zarys terminarza sezonowego dostępny jest w dziale terminarz.

11. Rozgrywki Master League:
11.1. Aby wziąść udział w rozgrywkach master league należy złożyć deklerację uczestnictwa - można to zrobić w zakładce opcje. Kolejnym etapem jest potwierdzenie udziału poprzez deklarację na forum.
11.2. W master league gramy losową drużyną klubową. Drużyny nie mogą sie powtarzać. Drużyny są losowane na podstawie koszyków według rankingu drużyn. Czym niższa liga tym słabszy koszyk. Każdy rozgrywa po 2 mecze z każdym z przeciwników w swojej lidze, każdy po razie jest gospodarzem. Mecz jest hostowany przez osobę bedącą gospodarzem lub w przypadku zgody gospodarza przez osobę bedącą gościem.
11.3. Obowiązkiem gospodarza jest doprowadzenie do rozegrania meczu. W przypadku nie rozegrania spotkania przyznawany jest walkower na niekorzyść osoby, z której winy nastąpiło owe zdarzenie. Szczególy przyznawania walkowerów są w dziale walkowery. O takiej sytuacji należy powiadomić opiekuna ligi poprzez post na forum przed upłynięciem terminu serii. Wszelkie problemy należy zgłaszać na forum w odpowiednim dziale.
11.4. Termin rozgrywania serii mija w niedzielę o północy. Dokładne daty terminów poszczególnych serii umieszczone sa na forum w odpowiednich działach. Zarys terminarza sezonowego dostępny jest w dziale terminarz.
11.5. Zastępstwa zawodników dokonywane są tylko pod warunkiem ze gracz zastępujący ma podobna pozycje w rankingu jak gracz zastępowany.
11.6. W przypadku, gdy gracz dostanie walkowery w 1/3 spotkań to wszystkie jego mecze zostają zamieniane na walkowery.
11.7. W początkowej fazie sezonu dokonywane są zastępstwa graczy, którzy nie grają bądź dostali 3 lub więcej walkowerów.
11.8. Podział na ligi ( w przypadku wystarcząjacej liczby graczy ) następuje na podstawie pozycji w rankingu.

12. Rozgrywki Mistrzostw Świata:
12.1. Aby wziąść udział w rozgrywkach MŚ należy złożyć deklerację uczestnictwa. Można to zrobić w zakładce opcje.
12.2. Do eliminacji zostają przyjęci wszyscy chętni.
12.3. Rozgrywki MŚ składają się z 3 etapów: eliminacji, fazy grupowej oraz pucharowej.
12.4. W eliminacjach następuje podział na 8 grup UEFA, 5 grup CAF, 1 grupa CONCACAF, 1 grupa CONMEBOL, w grupy AFC, 1 grupa OFC. Gracze są przydzielani do grup na podstawie drużyny narodowej, która wybrali.
12.5. Do fazy grupowej awansują:
  • Strefa UEFA - 1 miejsca oraz 6 najlepszych graczy z 2 miejsc. Tabela graczy z drugich miejsc tworzona jest na podstawie wskażnika zdobyte punkty/liczba meczy.
  • Strefa CAF - 1 miejsca
  • Strefa CONCACAF - miejsca od 1 do 4
  • Strefa CONMEBOL - miejsca od 1 do 4
  • Strefa AFC - miejsca 1 oraz 2
  • Strefa OFC - 1 miejsce
12.6. W fazie grupowej następuje podział na 8 grup po 4 zespoły, gdzie każdy rozgrywa 3 spotkania. Dwójka najlepszych graczy z każdej grupy przechodzi do fazy pucharowej.
12.7. W fazie eliminacji rozgrywamy tylko jeden mecz w ramach spotkania.
12.8. W ramach spotkań fazy pucharowej oraz grupowej rozgrywamy 2 mecze. Każdy z zawodników jest po razie gospodarzem. Jako wynik podajemy sumę bramek z obu spotkań. W przypadku remisu w pierwszym meczu należy ustawić w drugim meczu dogrywkę i karne. W przypadku rezultatu remisowego rozgrywamy 3 spotkanie z uwzględnieniem 30 minutowej dogrywki oraz rzutów karnych. Gospodarzem jest wtedy gracz, który strzelił więcej bramek na wyjeździe. W przypadku dwóch identycznych remisów, trzeci mecz jest hostowany przez gracza z wyższą lokatą w rankingu lub za obopólna zgodą graczy przez osobę z lepszym łączem.
12.9. Termin rozgrywania serii mija w niedzielę o północy. Dokładne daty terminów poszczególnych serii umieszczone sa na forum w odpowiednich działach. Zarys terminarza sezonowego dostępny jest w dziale terminarz.

13. Rozgrywki ligi fair-play:
13.1. Aby wziąść udział w rozgrywkach ligi mistrzów należy złożyć deklerację uczestnictwa oraz mieć aktywne konto premium. Można to zrobić w zakładce opcje.
13.2. W przypadku rezygnacji gracza nie wpisujemy walkowerów tylko usuwamy wszystkie mecze gracza.

14. Rozgrywki turniejowe (Puchar Dnia, Turniej Dnia, Turniej Tygodniowy, PesTour Awards oraz Turnieje Specjalne) :
14.1. Aby wziąść udział w turnieju należy złożyć deklerację uczestnictwa. Można to zrobić w zakładce opcje.
14.2. Do rozgrywek przystępuję każdy kto wyraził taką chęć. Z jednego komputera może grać tylko jeden gracz.
14.3. Szczegółowy regulamin turnieju jest publikowany na forum.
14.4. Punkty bonusowe za wygraną w zależności od liczby uczestników:
Puchar Dnia:
  • 16 - 32 - 1000 pkt
  • 33 - 64 - 1500 pkt
  • 65 i więcej - 2000 pkt
Turniej Dnia, Turniej Tygodniowy:
  • 8 - 15 - 500 pkt
  • 16 - 23 - 1000 pkt
  • 24 - 40 - 1500 pkt
  • 41 - 64 - 2000 pkt
  • 65 i więcej - 2500 pkt

15. Ranking:
15.1. Punktacja w rankingu:
- na starcie każdy dostaje 1000pkt, ale dopiero po rozegraniu jakiegoś spotkania.
- wygrana w meczu ligowym 600pkt, remis 200pkt, przegrana 0pkt. Mnożnik dla 1 ligi x 1.8, dla 2 ligi x 1.4, dla 3 ligi x 1.1, dla 4 ligi x 0.8, dla 5 ligi x 0.55, dla 6 ligi x 0.4, dla 7 ligi x 0.3 .
- wygrana w meczu pucharowym 700pkt + 100pkt za każdą rundę, przegrana to strata połowy punktów zdobytych przez przeciwnika.
- wygrana w meczu ligi mistrzów 1000pkt + 100pkt za każdą rundę, remis to 500pkt, przegrana to strata połowy punktów zdobytych przez przeciwnika.
- wygrana w meczu ligi europejskiej 800pkt +100pkt za każdą rundę, remis to 300pkt, przegrana to strata połowy punktów zdobytych przez przeciwnika.
- wygrana w meczu pucharu dnia 400pkt + 100pkt za każdą rundę, przegrana to strata połowy punktów zdobytych przez przeciwnika.
- wygrana w meczu ligi krajowej 1080pkt, remis 360pkt, przegrana 0pkt.
- wygrana w meczu turnieju dnia 500pkt + 100pkt za każdą rundę, remis to 200pkt, przegrana to strata połowy punktów zdobytych przez przeciwnika.
- wygrana w meczu turnieju specjalnym 1400pkt + 100pkt za każdą rundę, remis to 700pkt, przegrana to strata połowy punktów zdobytych przez przeciwnika.
- wygrana w meczu towarzystkim 120pkt, remis 40pkt. Na podstawie różnicy pozycji w rankingu wyliczany jest modyfikator dla punktacji.

Dla wygranej:
Pierwiastek ( Różnica miejsc * 2 ) * 4

Dla remisu:
Pierwiastek ( Różnica miejsc * 2 ) * 2

Wygrana z przeciwnikiem z wyższą pozycja w rankingu to bonus w postaci modyfikatora. Wygrana z przeciwnikiem z niższa lokatą w rankingu to odjęcie modyfikatora, ale minimalna zdobycz za wygranie meczu to 20 pkt. W przypadku remisów z przeciwnikiem z wyższą lokatą mamy dodanie modyfikatora.
- W przypadku przegranej tracimy 1/2 punktów , które zyskał przeciwnik.
15.2.Rażdy rozegrany mecz to strata 20 pkt.
15.3. Oficjalna klasyfikacja powstaje na podstawie sumy zdobytych punktów z ostatnich 3 miesięcy.

16. Rozgrywki klanowe:

16.1. Zasady ogólne:
16.1.1. Klan może zakładać każdy z uczestników zarejestrowanych na www.pesleague.pl, ilość klanów nie jest ograniczona.
16.1.2. Klan powinnien liczyć od 4 - 8 członków, nie więcej i nie mniej.
16.1.3. Gramy zespołami zdeklarowanymi wcześniej, czyli dowolnymi. Nie mogą to być oczywiście zespoły reprezentacyjne. (chyba, że kapitanowie zadecysują inaczej)
16.1.4. Lider klanu zajmuje się rzucaniem oraz przyjmowaniem wyzwań od innych klanów.
16.1.5. Lider klanu zajmuje się wpisywaniem oraz potwierdzaniem wyników w rozgrywkach klanowych.
16.1.6. Lider klanu ma prawo zwolnić z klanu dowolnego członka bez podania przyczyny.
16.1.7. Lider klanu ustala reprezentację klanu na spotkanie w ramach rozgrywek klanowych.
16.1.8. W ramach każdego podmeczu klanowego rozgrywamy dwa mecze (mecz i rewanż). ( plus 2 vs 2 w pes6 - decyzja kapitanów)

16.2. Rozgrywki towarzyskie:
16.2.1. Wyzwanie obejmuje mecz, na który każdy z klanów wystawia reprezentację skladającą się z 5 zawodników (lub 3 zależy co uznają kapitanowi), dwóch gra mecz u siebie a dwóch na wyjeździe
Przykład:
[k1] Gracz1 : Gracz1 [k2]
[k1] Gracz2 : Gracz2 [k2]
[k2] Gracz3 : Gracz3 [k1]
[k2] Gracz4 : Gracz4 [k1]
W razie remisu gracze graja piąty mecz - kapitanowie, a stawia ten co ma wiecej bramek strzelonych.
16.2.2. Wynikiem spotkania jest suma punktów zdobytych przez klan w poszczególnych meczach: 3pkt za wygraną, 1pkt za remis i 0pkt za porażkę.
16.2.3. Wwyzwania można grac jeszcze:
  • 2 vs 2 - w pes6 tylko bo 3 mecz to dwóch na dwóch
  • 3 vs 3
  • 4 vs 4
  • 5 vs 5
  • 4 vs 4

16.3. Ranking:
16.3.1. Każdy z graczy punktuje dla swojego klanu. Punkty w rozgrywkach indywidualnych są wliczane do zdobyczy punktowej klanu.
16.3.2. Punkty z pkt 1 oraz punkty zdobyte przez klan w rozgrywkach klanowych dają sumę punktów zdobytych przez klan. Na podstawie tej sumy obliczany jest ranking klanów.

16.3.3. Wszystkie modyfikatory punktowe za różnicę miejsc są mnożone x 4.
16.3.4. Punktacja w rankingu:
- wygrana w meczu ligowym 480pkt, remis 160pkt, przegrana 0pkt. Mnożnik dla 1 ligi x 1.8, dla 2 ligi x 1.4, dla 3 ligi x 1.1, dla 4 ligi x 0.8, dla 5 ligi x 0.55, dla 6 ligi x 0.4, dla 7 ligi x 0.3 .
- wygrana w meczu pucharowym 480pkt + 40pkt za każdą runde, przegrana to strata połowy punktów zdobytych przez przeciwnika.
- wygrana w meczu towarzystkim 480pkt, remis 160pkt. Na podstawie różnicy pozycji w rankingu wyliczany jest modyfikator dla punktacji.

Dla wygranej:
Pierwiastek ( Różnica miejsc * 2 ) * 4 * 4

Dla remisu:
Pierwiastek ( Różnica miejsc * 2 ) * 2 * 4

Wygrana z klanem z wyższą pozycja w rankingu to bonus w postaci modyfikatora. Wygrana z klanem z niższa lokatą w rankingu to odjęcie modyfikatora, ale minimalna zdobycz za wygranie spotkania to 80 pkt. W przypadku remisów z przeciwnikiem z wyższą lokatą mamy dodanie modyfikatora.
- W przypadku przegranej tracimy 1/2 punktów , które zyskał przeciwnik.
16.3.5. Rażdy rozegrany mecz klanowy to strata 80 pkt.

17. Bonusy:

17.1. Bonus za drużynę:
Aby uatrakcyjnić grę, wybór drużyny daje pewien bonus punktowy do rankingu w zależności od pozycji drużyny w rankingu drużyn. Im słabszą drużyna gramy w rozgrywkach tym więcej bonusowych punktów dostajemy do rankingu. Wyliczanę są one według wzoru. Dla pozycji 1-10: 3 * pozycja Dla pozycji 11-30: 30 + 1.0 * (pozycja - 10) Dla pozycji 31-50: 50 + 0.75 * (pozycja - 30) Dla pozycji 51-100: 65 + 0.5 * (pozycja - 50) Dla pozycji 100+: 90 + 0.2 * (pozycja - 100)

17.2. Bonus za serie wygranych:
Aby uatrakcyjnić grę, każde kolejne zwycięstwo daje pewien bonus punktowy do rankingu. Im więcej następujących po sobie wygranych tym większy bonus punktowy.Wyliczanę są one według wzoru : "($wins * $wins * 10) / (sqrt($wins * 5)+1)"
Przykładowe bonusy:
Wygrane: 1 , Bonus: 3
Wygrane: 2 , Bonus: 10
Wygrane: 3 , Bonus: 18
Wygrane: 4 , Bonus: 29
Wygrane: 5 , Bonus: 42
Wygrane: 6 , Bonus: 56
Wygrane: 7 , Bonus: 71
Wygrane: 8 , Bonus: 87
Wygrane: 9 , Bonus: 105
Wygrane: 10 , Bonus: 124
Wygrane: 11 , Bonus: 144
Wygrane: 12 , Bonus: 165
Wygrane: 13 , Bonus: 186
Wygrane: 14 , Bonus: 209
Wygrane: 15 , Bonus: 233
Wygrane: 16 , Bonus: 257
Wygrane: 17 , Bonus: 283
Wygrane: 18 , Bonus: 309
Wygrane: 19 , Bonus: 336
Wygrane: 20 , Bonus: 364

18. Walkowery:
W przypadku problemów z rozegraniem spotkania należy poinformować o tym opiekuna rozgrywek. Walkower oznacza brak zdobyczy punktowej dla gracza na którego niekorzyść został przyznany. W przypadku walkowera obsutronnego jest on na niekorzyść obu graczy i obaj nie dostają punktów, zarówno do rankingu jak do tabeli rozgrywek w ramach których rozgrywane był mecz. Należy to zrobić na forum w odpowiednim dziale dzień przed upływem terminu rozegrania spotkania. Posty napisane ostaniego dnia, gdy mija termin, nie będą brane pod uwagę. Trzeba napisać temat, który w tytule zawiera numer kolejki oraz uczestników spotkania. Dla każdego meczu powinien być stworzony oddzielny temat. W przypadku braku reakcji obu stron przyznawany jest obustronny walkower 0-0, natomiast w rozgrywkach, w których musi zostać wyłoniony zwycięzca, walkower przyznawany jest na korzyść gościa. W przypadku gdy o problemie poinformuje gospodarz to walkower jest przyznawany na jego korzyść, gdy o problemie poinformuje gość walkower przyznawany jest na korzyść gościa, w przypadku gdy obaj uczestnicy spotkania napiszą o problemie możliwe są trzy rozwiązania:

- walkower obustronny - gdy obie strony nie dążą do rozegrania spotkania
- walkower na korzyść jednej ze stron
- przelożenie spotkania na późniejszy termin

19. Terminarz prowadzenia rozgrywek:
TydzieńLigaPuchar LigiLMUEFA
1ZapisyZapisyZapisyZapisy
2Kolejki 1-5KwalifikacjeKwalifikacjeKwalifikacje
3Kolejki 6-101 rundaKolejki 1-3Kolejki 1-4
4Kolejki 11-152 rundaKolejki 4-6Kolejki 5-8
6Kolejki 16-203 runda1/81/16
7Kolejki 21-254 runda1/41/8
8Kolejki 26-305 runda1/21/4
9Kolejki 31-356 rundaFinał1/2
10Kolejki 36-387 rundaFinał

20. Wykroczenia i kary:
    Kartki lekkie:
  • 3-krotne niewpisanie/niepotwierdzenie wyniku w ciagu 24 godzin - żółta kartka (blokada do 7 dni za każde przewinienie)
  • za nagminne spamowanie/reklamowanie na irc-u blokada do 14 dni - żółta kartka
  • 3 krotna ucieczka z meczu (blokada do 7 dni za każde przewinienie) - żółta kartka
  • pierwsza rezygnacja z rozgrywek - blokada 3 miesiące bez kartki
  • druga rezygnacja z rozgrywek - blokada 6 miesięcy + żółta kartka
  • posiadanie wielu kont bez rozegrania na nich meczy - 1 miesiąc za pierwszym razem, 3 miesiące za kolejnym razem + likwidacja dodatkowych kont + żółta kartka

  • Kartki ciężkie:
  • trzecia rezygnacja z rozgrywek - blokada 9 miesięcy + żółta kartka
  • 3 wyzwiska w stronę innego gracza - (blokada do 14 dni za każde przewinienie) + żółta kartka
  • posiadanie wielu kont i rozgrywanie meczy na nich - 3 miesiące za pierwszym razem, 6 miesięcy za kolejnym razem + likwidacja dodatkowych kont + żółta kartka
  • zakładanie dodatkowych kont po otrzymaniu blokady/ban'a - dodatkowe 12 miesięcy do blokady + żółta kartka
  • wyzwiska w stronę admina - blokada 1 miesiąc + 2 żółte kartki do profilu
  • oszustwo w rozgrywkach typu: manipulacja wynikami,wpisywanie fikcyjnych wyników,nabijanie pkt do rankingu - blokada konta do 1 miesiąca + żółta kartka
  • nie stosowanie się do kar i ustaleń za złamanie regulaminu blokada do 1 miesiąca + żółta kartka
  • inne wykroczenia - kara ustalana indywidualnie + żółta kartka

  • Kartki lekkie można anulować po 6 miesięcznym okresie dobrego sprawowania czyt. nie łamania regulaminu (anulować można tylko lekkie kartki, pod warunkiem zgłoszenia się do belzebub-a z prośbą o anulowanie).
  • Jeżeli gracz złamie regulamin w przeciągu 6 m-cy to kartka której to anulowanie dotyczy pozostaje na stałe = kartka ciężka.
  • Kartki ciężkie - nie można ich anulować.
  • czerwona kartka w profilu oznacza bezpowrotne wyrzucenie z pesleague.pl
  • trzy żółte kartki (dotyczy lekkie oraz ciężkie) = czerwona kartka

21. Regulamin forum oraz kanału IRC #pesleague.pl:
Aby zachować porządek i miłą atmosferę na forum oraz kanale IRC, niezbędne jest przestrzeganie poniższego regulaminu:

21.1. Na forum oraz kanale IRC nie przeklinamy.
21.2. Jeśli już koniecznie musimy użyć wulgaryzmu to niezbędne jest jego "ocenzurowanie" (zamiana kilku liter w środku wyrazu np. na znaczki ***).
21.3. Na forum oraz kanale IRC nie publikujemy linków do stron pornograficznych
21.4. Bez zgody administratora na forum oraz kanale IRC nie publikujemy linków do konkurencyjnych lig PES
21.5. Zabrania się obrażania innych forumowiczów i stosowania wycieczek osobistych(do tego zaliczają się napinki kibiców drużyny X i drużyny Y). Pamiętaj, że forum to nie miejsce do wylewania swojej frustracji, prowokowania i denerwowania użytkowników. Wszelkie ale i konflikty z innymi userami wyjaśniamy poprzez prywatną wiadomość bądź powszechnie znane nam komunikatory internetowe typu Gadu Gadu.
21.6. Należy zakładać wątki w odpowiednich dla nich działach. Wątki założone w złych działach będą przenoszone do odpowiednich kategorii lub usuwane przez moderatorów.
21.7. Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i powinien jednoznacznie określać treść wątku. Nie zakładamy tematów o tytule "Pomocy!", "Problemy", czy "Przeczytajcie to koniecznie!".
21.8. Przed założeniem wątku prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na forum).
21.9. Wszelkie wątki zawierające dyskusje całkowicie bezsensowne i bezwartościowe, a zakładane w innych działach niż Hydepark, będą kasowane.
21.10. Wątki zawierające kłótnie, wyzwiska czy służące wyłącznie nabijaniu postów będą zamykane, a w wybranych przypadkach także usuwane.
21.11. Nie piszemy dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku.
21.12. Używaj emotikonów z rozsądkiem.
21.13. Cytując kogoś innego nie cytuj całego tekstu,tylko ten fragment,do którego chcesz się odnieść.
21.14. Jeżeli kopiujesz jakiś artykuł z jakiejś strony to nie zapomnij podać źródła.
21.15. Nie rozpowszechniaj pornografi,hakerstwa,piractwa i wszystkiego tego co jest sprzeczne z prawem.
21.16. Nie powinno się cytować długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!". Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.
21.17. Sygnatura (podpis) powinna być stosunkowo krótka - najwyżej 4-5 linijek (lub obrazek o podobnej wysokości).
21.18. Zabronione jest tzw. "nabijanie postów" (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mające na celu jedynie zwiększenie "rangi" na forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają od moderatorów ostrzeżenie.
21.19. Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w kilku różnych działach. Powtarzające się wątki będą usuwane.
21.20. Zabronione jest podszywanie się pod administratorów i moderatorów forum oraz kanału IRC, w tym używanie ich avatarów czy podpisów (w tym: "Administrator", "Moderator" )
21.21. Reklama na forum.pesleague.pl oraz kanale IRC jest płatna. Nie wolno reklamować stron komercyjnych, w tym serwisów o Pro Evolution Soccer. Dozwolone jest jedynie reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych. Strony prywatne, na których widnieją reklamy Google AdSense także uznajemy za komercyjne. Linki do stron komercyjnych będą usuwane - także z podpisów. Osoby zainteresowane reklamą na pesleague.pl proszone są o kontakt z administratorami serwisu.
21.22. Reklamowanie niekomercyjnych stron prywatnych jest dozwolone, jednak wolno podać do nich link tylko jeden raz (ewentualnie dozwolone jest umieszczenie linka do własnej strony w podpisie). Powtarzające się linki w różnych wątkach będą usuwane.
21.23. Zabronione jest umieszczanie linków do polskich serwisów poświęconych Pro Evolution Soccer. Strony te stanowią konkurencję dla pesleague.pl i linki do nich będą usuwane. Dozwolone jest linkowanie serwisów zagranicznych.
21.24. W przypadku odnalezienia wątków naruszających regulamin forum (zwłaszcza zawierających linki do warezów, cracków czy stron porno) prosimy o poinformowanie moderatorów forum.
21.25. Za łamanie regulaminu moderatorzy mają prawo do tymczasowego zablokowania konta lub wyrzucenia z kanału IRC. Jeśli to nie pomoże konto będzie zablokowane permanentnie lub nałożony ban na kanale IRC.
21.26. Właściciele oraz administratorzy i moderatorzy pesleague.pl nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz kanale IRC przez użytkowników.
21.27. Nie usuwamy postów na forum lecz przenosimy je do archiwum. Posty są traktowane jak komentarze i prace wydrukowane w gazecie zatem ich nie usuwamy, możemy jedynie na prośbe autora usunać informacje o twórcy. Tak samo jak nie można wymazać z gazet artykułów tak samo z forum.
21.28. O zmianach w regulaminie informować będziemy na forum.
21.29. Członkowie forum zgadzają sie na przyjmowanie materiałów reklamowych. Dochody uzyskane z reklamy na stronie oraz forum są w całości przeznaczane na utrzymanie serwisu oraz nagrody dla graczy. Wszyscy członkowie załogi pesleague.pl wykonują swoja pracę bez pobierania wynagrodzenia.

W sprawach nieobjętych regulaminem decyduje zarząd ligi.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.
pes online http://www.moddingway.com/ pes